Know How Agency

agencja marketingowa z katowic

Czy każda firma powinna mieć stronę internetową?

Czy warto mieć stronę internetową? Zastanów się chwilę nad tym pytaniem. Żyjemy w erze cyfrowej, gdzie większość z nas spędza godziny w poszukiwaniu produktów, usług czy informacji. Nawet jeśli prowadzisz tradycyjny, lokalny biznes, Twoi potencjalni Klienci najprawdopodobniej szukają Cię w wyszukiwarce Google. Nie ma znaczenia, czy sprzedajesz chleb w małej piekarni czy oferujesz konsultacje biznesowe. Jeśli Twoja firma nie posiada jeszcze strony internetowej, to tracisz nie tylko potencjalne zyski, ale również możliwość nawiązania relacji z nową, szeroką bazą klientów. W tym wpisie przybliżymy, dlaczego posiadanie strony internetowej jest ważne – ale czy na pewno dla każdego przedsiębiorstwa? Jakie są marketingowe alternatywy? Sprawdź!

Wiarygodność – weryfikacja firmy to pierwszy krok potencjalnych Klientów

Dobra strona nie tylko pokazuje produkty czy usługi, które oferujesz, ale także wizerunek, jaki tworzysz. Nieobecność w sieci może być równoznaczna z niewidocznością w oczach wielu potencjalnych Klientów. Gdy ktoś słyszy o Twoim przedsiębiorstwie pierwszym krokiem jest sprawdzenie strony internetowej, Social Media i opinii. Wielu ludzi traktuje witrynę internetową jako podstawowy krok do weryfikacji autentyczności i profesjonalizmu firmy. 

Wiele rozmów biznesowych odbywa się na odległość, przez co nie zawsze mamy możliwość. Jeśli potencjalny klient nie może znaleźć informacji o Twojej firmie online, istnieje duża szansa, że poszuka konkurencyjnego dostawcy, który jest obecny w sieci. Profesjonalnie zaprojektowana strona jest Twoją wizytówką – prezentuje to, kim jesteś i co oferujesz.

Poprzez umieszczenie na niej istotnych informacji, takich jak dane kontaktowe, referencje od Klientów czy portfolio produktów, dajesz świadectwo transparentności i otwartości. Kiedy Klienci mogą łatwo zweryfikować Twoją działalność, na przykład poprzez rejestr CEIDG, nabierają zaufania.

Reklama i dostępność oferty 24/7

Wyobraź sobie, że jest późny wieczór, a Ty szukasz specyficznej usługi lub produktu. Tradycyjnie musiałbyś poczekać do 8 rano, by zadzwonić i zapytać o szczegóły. Ale nie w świecie online! Dzięki stronie internetowej Twoja firma otwiera drzwi dla klientów bez względu na porę dnia czy nocy. Kto z nas nie ceni sobie swobody przeglądania ofert w zaciszu własnego domu, kiedy reszta świata śpi? To nie tylko wygoda, ale też komfort, który pozwala Klientowi na dokładne zapoznanie się z tym, co masz do zaoferowania. Wsparte atrakcyjnymi zdjęciami z realizacji, Twoje propozycje nabierają życia i kolorów. Nie jest to tylko sucha informacja, ale wirtualna podróż po tym, co najlepsze w Twojej ofercie. Dzięki takiemu podejściu Klienci nie tylko znajdą to, czego szukają, ale będą też odczuwać pewność, że trafią na profesjonalizm i jakość w każdym calu. Współczesny użytkownik chce więcej niż tylko produkt – pragnie doświadczeń. Dzięki dostępności Twojej oferty 24/7 możesz mu to zapewnić.

Sprawdź również, jak zastosować call to action w markeitngu.

Przekonaj nowych Klientów i zbuduj zaufanie

W świecie online pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. Liczą się sekundy – Klient wchodzi na witrynę firmową i z niej wychodzi, lub zapoznaje się z ofertą. To przede wszystkim miejsce, gdzie prezentujesz klasę i charakter Twojej marki. Elegancki design, intuicyjna nawigacja i wysoka jakość treści świadczą o tym, że dbasz o każdy detal. A dla wielu niezdecydowanych klientów właśnie te detale mogą przeważyć szalę na korzyść Twojej firmy. Poprzez profesjonalizm witryny dajesz sygnał, że Twój biznes stoi na wysokim poziomie, jest poukładany i stabilny. Zapewniając intuicyjny dostęp do podstrony kontaktu, opinii oraz zasad wysyłki pokazujesz użytkownikom, że nie masz nic do ukrycia. Jeżeli jesteśmy na stronie, która nie ma podanych żadnych danych kontaktowych czy numeru NIP – jak możemy ją zweryfikować? I czy na pewno będziemy chcieli tracić na to czas?

Popraw relacje z Klientami i postaw na szybki kontakt

Własna strona internetowa to przede wszystkim interaktywna platforma komunikacji. Prezentujesz klasę i charakter Twojej marki, ale także oferujesz klientom proste i intuicyjne narzędzia do nawiązania kontaktu. Funkcje takie jak chat na żywo czy formularz kontaktowy umożliwiają szybką i bezpośrednią komunikację, bez konieczności korzystania z tradycyjnych metod, takich jak telefon czy e-mail (które są uciążliwe dla osób, które nie lubią rozmawiać przez telefon). Dla wielu Klientów, zwłaszcza tych młodszych, takie rozwiązania są bardziej komfortowe. Przedstawione rozwiązania pomagają w budowaniu relacji z klientem, podnosząc tym samym zaufanie do Twojej marki. Gdy nie widzimy informacji na podstronie produktu np. jaka jest szerokość bluzki – wystarczy zapytać na czacie.  
W epoce, gdzie szybkość i wygoda są na wagę złota, takie udogodnienia są niezastąpione.

Strona internetowa to centrum danych

Współczesna strona internetowa to potężne narzędzie do zbierania danych i analizy zachowań użytkowników. Dzięki zaawansowanej analityce, możesz dowiedzieć się, które elementy oferty przyciągają najwięcej uwagi, jakie treści są najchętniej czytane, a nawet o której porze dnia strona jest najczęściej odwiedzana. Te cenne informacje pozwalają na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej.

Posiadając dane o swoich użytkownikach, masz możliwość podnieść sprzedaż lub ponownie skontaktować się z osobami, które były już na sklepie. Dzięki mechanizmom takim jak remarketing, możesz “śledzić” osoby, które odwiedziły Twoją stronę, ale nie dokonały zakupu lub nie skontaktowały się z Tobą. Po pewnym czasie możesz im przypomnieć o swojej ofercie, prezentując spersonalizowane reklamy czy specjalne oferty. Oprócz zwiększenia szansy na finalizację transakcji, budujemy długoterminowe relacje z klientami, którzy widzą, że dostrzegasz indywidualne potrzeby i zainteresowania.

Strona internetowa w łatwy sposób pozwala na rozbudowanie oferty Twojego biznesu

Konkurencja w każdej branży jest duża. Z tego powodu niezwykle istotne jest, aby przedsiębiorcy mieli narzędzia pozwalające na elastyczne dostosowywanie się do potrzeb rynku. Strona internetowa jest jednym z takich narzędzi. Dlaczego?

W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy czy statycznych ulotek, strona internetowa może być w łatwy sposób aktualizowana. Jeśli wprowadzasz nowy produkt, usługę czy promocję, nie musisz czekać tygodniami na nowy druk czy reklamę w gazecie – wystarczy kilka kliknięć. Już po chwili odpowiednie osoby dowiedzą się o nowościach i zmianach.

Strona pozwala na dodawanie nowych sekcji, galerii zdjęć, filmów, blogów czy sklepów online. Możesz tworzyć dedykowane podstrony dla poszczególnych produktów, prezentować szczegółowe opisy, recenzje klientów czy case studies. Wszystko to służy nie tylko informowaniu klienta, ale również prezentacji szerokiego spektrum możliwości Twojej firmy.

Kiedy zamiast strony internetowej wystarczy zadbany fanpage? Alternatywy 

Nie każdy biznes od razu potrzebuje rozbudowanej strony internetowej. W niektórych branżach zadbany profil w mediach społecznościowych jest wystarczający.

Przykładem takiej branży jest gastronomia. Restauracje, kawiarnie czy bary najwięcej korzyści czerpią z aktywnego i zaangażowanego fanpage’a na platformach takich jak Facebook czy Instagram. Dlaczego? Otóż social media pozwalają na bieżący kontakt z klientami: publikowanie zdjęć świeżo przygotowanych potraw, informowanie o promocjach czy organizowanych wydarzeniach, a także zbieranie opinii. Coraz częściej widać, że gdy Klient chce zarezerwować stolik, dopytać o menu – pisze na Facebooku. 

Aktywność w mediach społecznościowych skierowana na lokalną społeczność pozwala budować silne relacje z klientami z okolicy. We wpisach można wykorzystać lokalny slang lub nawiązać do wydarzeń w mieście. Poprzez interakcje, konkursy czy udostępnianie postów odwiedzających, restauracja staje się obowiązkowym punktem odwiedzin.

Zobacz, jak reklamować firmę na Facebooku od podstaw.

Oczywiście, nie oznacza to, że strona internetowa jest zbędna. W dłuższej perspektywie, gdy restauracja chce się rozwijać, prezentować pełne menu czy oferować rezerwację stolików online, własna strona staje się niezbędna. Natomiast na początek, szczególnie dla małych lokalnych miejsc, dobrze prowadzony fanpage będzie wystarczający.

Podsumowanie

Strona internetowa to niezwykle cenny element marketingu firmy. Dzięki niej możemy budować silniejsze relacje z odbiorcami, zbierać cenne dane oraz wyróżniać się na tle konkurencji.

Jeśli myślisz o stworzeniu lub modernizacji swojej strony www, pamiętaj, że kluczem jest profesjonalne podejście i doświadczenie. Nasza agencja pomoże Ci w każdym etapie tego procesu – od koncepcji po wdrożenie. Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojemu biznesowi rozkwitnąć w świecie online.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top